helmikuuta 05, 2013

Some trust in fear and some in violence

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m8rz7d18c11qeobkbo1_500.jpg

Otteita päiväkirjastani vuosilta 2011 ja 2012:
"Päätin alottaa uudestaan pitämään ruokapäiväkirjaa ja muutenkin kirjottelemaan ylös ajatuksia liittyen laihdutukseen. Paino huitelee 68.1 kilossa ja mitat on sen mukaset. Nyt pakko ottaa niskaperse-ote ja laihtua! Ens viikon tavote on et sunnuntaina painan korkeintaan 64 kiloa. Sillon oisin siin aikataulussa, minkä itelleni asetin."

"Tänää on paastopäivä, kädet tärisee ja on heikko olo, mut niin kuuluu ollakin!"

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m51nzmxP2r1qm0r99o1_500.jpg

"klo 11.03
Nyt oikeasti: normisyöminen ei lihota. Ei sua eikä ketään muutakaan. En haluu enää ahmia ja oksentaa ja käyttää viikkorahoja paskaan. Syön kolmen tunnin välein ja täl ekalla viikolla en laske kaloreita. Sit alan laskee, mut pidän kalorit väh. 1000/päivä. Treenaan lihastreenit ja kävelen päivittäin, muu liikunta saa jäädä kunnes ahmiminen loppuu.

klo 11.36
Okei, kyl mä haluun laskee kalorit...

klo 13.25
Unoha liikuntarajotukset ja myöski syöminen tän päivän osalta: ei enää ruokaa! Ja kuntopyörällä poltan vähintään 250 kaloria ja sit teen illalla lihasliikkeet. Ei tekosyitä!

http://24.media.tumblr.com/afaf8c9d45e063ed0699d5891fd3ab71/tumblr_mex6k6ef861rer2rho1_500.png

klo 21.41
Tulin just kävelyltä, oli niin ihana ilma ja täl hetkellä on tosi hyvä olo! Päivän saldo:
- 2 x ruisleipä
- kaakaota
- yogurttia
- banaani
Eikä toi ees oikeesti tunnu paljolta vaan ihan normaalilta. :o

Liikkumiset:
- kävelyä 2 tuntia
- kuntopyörä 30 min.
- lihasliikkeet"

"Aamupaino 62.3 kiloa, nam... Naama on ihan turvonnu. Mul ei oo leukaa tällä hetkellä."

http://24.media.tumblr.com/tumblr_mb7am0xIVn1rc3i9ho1_500.gif

"Mitä vittua: aamupaino +1.2 kiloa eilisestä! Joo, on varmaan vähän ruokapainoa, mut silti ei voi olla tullu noin paljon yhessä yössä! Tätä menoo en ikin ehi mun tavotteeseen, joten on pakko vetää kovilla: huomenna aamupalaks ruisleipä, päivällä sokeriton energiajuoma ja iltapalaks tonnikalaa ja raejuustoa. Eikä mitään muuta! Huomen on oltava vähintään -2 kiloa tän päiväsestä."

"Tää on niin noloo, et mulla on taas ollu neljä kuukautta aikaa laihtuu, mut oon vaan lihonnu... Mut onneks mul on viel kuukaus aikaa ja siin ehtii vaikka mitä!"

"Aamupaino: 61.7 kg. Desperately in need of a serious diet."

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9mrrwc3dX1rf0bp1o1_500.jpg

"klo 11.22
Multa lähti yhteensä 9,4 senttiä mun kehosta yön aikana!<3 Paino -400 eli ei paljoo yhtään, mut sentää jotai lähteny.

klo 20.55
Hyi vittu mä oon iso. Nyt sen jotenki vast tajusin ku katoin itteeni pitkään peilistä joka kulmasta. Mun iltapaino oli melkeen 61 kiloa, hyi helvetti..."

"Aion edelleen olla mun tavotteessa eli kahes viikos pitäis saada vähintään viis kiloo pois. Eiköhän se onnistu!"

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m896d7guHs1r5g9rso1_500.jpg

"Eilen ahmin: jäätelöpaketti, keksejä, leipää. Kaikki oksennettu. Ja päätin, et alotan uudestaan syömään n. 1000 kaloria päivässä. Paitsi taas mun tekis mieli eka laihtuu 55 kiloon ja sit alottaa tää, mut ehkä tärkeintä olis kuitenkin lopettaa ahmiminen ja oksentaminen. Ja joka päivä vähintään tunti kävelyä, poltan n. 300 kaloria kuntopyörällä, teen lihasliikkeet ja ei ruokaa kuuden jälkeen."

"Eilen ahmin sipsiä ja jäätelöä ja olin niin helvetin vihanen itelleni, koska kaikki meni niin täydellisesti kaheksaan asti. Joten sanoin vanhemmille, et meen kävelee kaverin kans. Kävelin kaks tuntia ja tein tuplamäärän lihasliikkeitä. Ahistaa..."

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m7okcnbpD31qfy98do1_500.jpg

"Ma:
- yogurttia
- jäisiä mansikoita
- vähän kanaa ja riisiä
- cola lightia

Ti:
- yogurttia
- proteiinijuoma
- nuudeleita
- cola lightia

Ke:
- banaani
- nuudeleita
- proteiinijuoma
- puolikas ruisleipä"

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m95gydmqOQ1ry42huo1_500.jpg

"Yön aikana tullu +2 senttiä vatsaan! Pikkasen liiottelua, mitä vittua! Saatanan läski, täl menolla susta ei tuu ikinä yhtään mitään. Ja turhaa sä iniset sen Oskarin perään: vittuuko sitä liikuttaa tällanen turvonnu, muodoton kasa!"

"Normaali syöminen on perseestä! Sillä ei laihu ja se vaan antaa ahmimiselle syyn: 'Oon jo syöny tän verran, voin ihan hyvin syödä vähän lisää' Joten tänää tiputan kalorit alle 1000 ja huomen alkaa ABC."

"Tapa ittes, Miika.
terv. Miika"

En minä edelleenkään ole terve, mutta haluaisin silti kysyä tuolta parin vuoden takaiselta itseltäni: mitä sinun päässäsi oikein liikkui vai liikkuiko mitään?
En tajunnut olleeni noin sekaisin. 
Nyt yritän unohtaa ahdistavat päiväkirjamerkintäni ja menen nukahtamaan Oskarin viereen. Ja huomenna minä saan syödä taatusti enemmän kuin 1000 kaloria eikä minun tarvitse polttaa yli 200 kaloria kuntopyörällä.

5 kommenttia:

DistressedFairy kirjoitti...

Onneksi oot nyt kokoajan parempaa päi:) oli kyl surullista lukea miten huonossa kunnossa oot ollut :(

just me kirjoitti...

Aloin itkee ku luin näitä. :( Älä ikinä enää palaa tohon pieni! Tsemppiä♥

Miika kirjoitti...

just me > Yritän olla palaamatta! Kiitos<3

Anonyymi kirjoitti...

kuulostaa pelottavan paljon samanlaiselta ku mun päiväkirja tällä hetkellä :< jotenki nyt ku oon lukenu melkee samat asiat jonku toisen kirjottamana ni tajuum miten sairas oon. ehkä mul pitäis kerätä uskallusta ja hakea hoitoon. se vaan tuntuu nii häviöltä... :( mut tsemppiä!

Miika kirjoitti...

Anonyymi > Mä ymmärrän ihan täydellisesti ton, että hoitoon hakeutuminen vaikuttaa häviötä. Mutta oikeasti se olet sinä, joka häviät joka ikinen päivä, kun elät vain syömishäiriölle. Ja sun läheisetkin häviää, mutta etenkin sinä itse. Hoidin hakeminen on vaikeeta ja parantuminen kestää pitkään, mutta harvoin se sairauskaan on yhtäkkiä ilmestynyt elämään vaan se on hiipinyt salaa mukaan arkeen. Mä toivon, että uskallat hakea apua, koska lopulta vaan toinen voi selviytyä ja elää: sinä tai syömishäiriö. Paljon voimia<3