joulukuuta 27, 2012

Let your colours burn and brightly burst into a million sparks

http://data.whicdn.com/images/47144840/1584527-12-1356452691049_large.jpg

Viimeiset kolme päivää ovat olleet vuoroin itkua, vuoroin naurua. Jokainen läheiseni on halannut minua lujempaa kuin ennen, he ovat sanoneet "hyvää joulua" kuiskaten, hymyilleet ja katsoneet samalla syvälle silmiini. Oskari on itkenyt vasten poskeani ja kuiskannut pelänneensä, että kaikesta huolimatta emme ikinä ehtisi viettää ensimmäistä jouluamme. Minä olen aina tiennyt, että minua rakastetaan, mutta en silti koskaan ole ajatellut, että minun puuttumiseni vaikuttaisi jotenkin läheisiini.
Ehkä heidän elämänsä eivät kuitenkaan jatkuisi samanlaisina, jos katoaisin?

http://data.whicdn.com/images/47061531/DSC_0559_large.JPG

Sain Oskarilta lahjaksi tummanpunaisen neuleen valkoisilla kuvioilla. Oskari sai minulta lahjaksi tummansinisen neuleen vaaleanruskeilla ja vaaleansinisillä kuvioilla. Sain lahjaksi kolme kirjaa ja suklaata niinkuin olen aina ennenkin saanut, mutta tänä jouluna en tyhjentänyt konvehtipakettia suoraan roskakoriin. Enkä myöskään ahminut kaikkea välittömästi. Luistelin ilman kaatumisia, söin paljon riisipuuroa, en saanut mantelia.

http://25.media.tumblr.com/c38cdd4bd40aad1405197593e4fb9104/tumblr_mfg1owkEVz1qa467xo1_500.jpg

Olen kuitenkin väsynyt. En ole seurannut tarkkaa ateriasuunnitelmaani ja olen syönyt paljon raskasta, hiilihydraateissa uivaa ruokaa. Eilen nukahtelin kesken Feeniksin killan, mutta onneksi nukuin ohi Siriuksen kuoleman... Tänään olen hiljalleen palaillut normaaliin ateriasuunnitelmaani, vaikkakin muutama piparkakku ja suklaanpala on löytänyt tiensä vatsaani. En ole uskaltanut käydä vaa'alla, koska olen aivan varma, että olen saanut kerättyä ainakin vesipainoa. En vain ehkä ole vielä valmis näkemään isompaa numeroa.
Ja jos näkisin sen, minua pelottaa, että ryhtyisin sabotoimaan paranemistani.

http://25.media.tumblr.com/5d3f9de96dad90f697d1e83e1b43840f/tumblr_mfg22tBvn41qa467xo1_500.jpg

Mutta rakastan noita lukuja kalenterissa.
362-4
Neljä päivää vuoden loppuun.
Ja vaikka tiedänkin ajan olevan pääosin ihmisen keinotekoinen luomus eikä mikään muutu maagisesti vuoden vaihtuessa, olen silti iloinen, että saan aloittaa uuden vuoden. Olkoonkin miten kulutettua ja keinotekoista tahansa, minulle uusi vuosi tarkoittaa kokonaista uutta mahdollisuutta. Viime vuoden uudenvuoden toiveeni oli laihtua keinolla millä hyvänsä.
Toteutin sen valitettavan toiveen, mutta aion myös toteuttaa uuden toiveeni.

3 kommenttia:

meme kirjoitti...

Uusi vuosi todellakin tuntuu ihan uudelta alulta, vaikka lähtötekijät ovat toki samat vaikka vuosiluku kasvaakin yhdellä numerolla. Toivottavasti uusi toiveesi toteutuu ja vuosi on sulle kaikin tavoin hyvä ja hellä.

ps. Siriuksen kuolemaa ei todellakaan toivo näkevänsä, suljen aina silloin silmäni.

Jetta kirjoitti...

Hyvää myöhäistä joulua sinulle! Minustakin on ihanaa että vuosi on loppumassa. Toivottavasti ensi vuosi on meille kummallekin parempi :)

Miika kirjoitti...

Jetta > Kiitos ja samoin! Toivotaan parasta ja tehdään parhaamme. =)