helmikuuta 18, 2012

Anonymos

Anonyymeille voin kertoa, että minua liikuttaa teidän "vitun huomiohuora/olet tyhmä/olet idiootti/you name it"-kommentit ihan yhtä paljon kuin jos sanoisin saman teille anonyymisti. Voin myös kertoa hämmästyttävän salaisuuden: syömishäiriöt eivät poistu ihmisistä sormia napsauttamalla. Voit toki myös kokeilla sanoa syöpää sairastavalle: "Lopeta se kasvaimen kasvattaminen ja parane!"

Tässä yksi esimerkki niille, jotka eivät osaa sitä Googlea käyttää ennen kuin aukovat suutaan:
- http://www.eating-disorder-resources.com/eating-disorder-articles/anorexia/anorexia-high-iq-linked/
Samaa menee valitettavasti myös masennuksen kanssa: tehtyjen tutkimusten mukaan älykkäät naiset masentuvat paljon useammin ja vaikeammin kuin alemmalla älykkyysosamäärällä varustetut naiset.

Eli syömishäiriö =/= tyhmyys.
Tietenkin sellaiselle henkilölle, joka ei syömishäiriöitä tunne tai ymmärrä on tuo tyhmäksi ja idiootiksi haukkuminen todella helppoa, vaikka mennäänkin aika ala-aste tyylillä eikä osoita haukkujaltakaan kovin suuria sanallisia valmiuksia. Mutta jos joku haluaa blogissani nolata itsensä julkisesti käyttämällä ala-aste termejä (jotka muuten sattuvat minua todella paljon, kuten ehkä arvasittekin...) niin siitä vain. Sillä vaan ei ole mitään merkitystä kummallekaan, joten ajan tuhlaustahan se on.

Nyt mua väsyttää enkä jaksa kirjoittaa paljoa mitään.
Olen tulossa kipeästi ja joka paikkaan sattuu.
Ei tarvitse lukea mun blogia, jos noin pistää vituttamaan. Minä en ketään pakota lukemaan näitä tekstejä ja valitettavasti ilmaisunvapaus koskee myös niitä, joilla on elämässään ongelmia.
Deal with it.

5 kommenttia:

Ida-san kirjoitti...

Olet todella oikeassa. Ihmiset ajattelee, että jos on SH niin on jotenkin tyhmä tai jotain. Mutta totuus on lähes päinvastainen!

Toivottavasti et sairastu ainakaan pahasti. Kipeenä oleminen on tylsää~

Stella kirjoitti...

Anonyymeistä pääsee helpoiten eroon totaalisella ignooraamisella tai poistamalla nyymien kommentointimahdollisuuden :) ps, anna mennä ohi korvien niin kauan kun ei oo munaa tulla inisee muuten kun anonyyminä.

Hoitovirheellinen kirjoitti...

Jos sinä kyseinen anonyymi luet tätä, niin...
Vaikken itse sairasta syömishäiriötä, vain silti sanoa, että se on yhtä helvettiä. Olen "joutunut" katsomaan ainakin viiden ihmisen kohdalla sitä ja olen jopa menettänyt yhden anoreksialle....että tosiaanko syömishäiriöt ovat huomiohuoraamista?!
Minusta se on huomiohuoraamista, että tulee väittämään sellaista paskaa ihmisen blogiin, joka kamppailee kyseisen ongelman kanssa.
Eihän mistään sairauksista sormia napsauttamalla pääse, ja tuskinpa kukaan syömishäiriötä sairastava haluaisi edes sairastaa. Ei toiselle ihmiselle voin vain sanoa että syö nyt saatana tuo ruoka...Sen minäkin opin viimeisen puolen vuoden aikana.

Anonyymi kirjoitti...

Olen sanaton... Sun blogi kosketti mua syvälle sydämeen... En oo ikinä saanu tällästä tunnetta, kun oon lukenut jonkun blogia! En voi sanoa muuta, kuin että löytäisit terveen tien onneen ja paljon voimia sinulle!

Anonyymi kirjoitti...

Typerää verrata syöpään. Syöpä ei ole mielenvika niinkuin syömishäiriö.